Hieronder vindt u een greep uit onze veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Dan kunt u het het contactformulier onderaan deze pagina invullen.
U kunt een taxi eenvoudig boeken door tijdens openingstijden met ons te bellen op 070 511 93 00 of door een e-mail te sturen naar info@btax.nl.
Wij adviseren altijd om minimaal 3 dagen van te voren uw taxi te reserveren. Wanneer dit niet mogelijk is adviseren wij u niet te lang te wachten met het reserveren van een taxi.
U kunt tijdens onze bereikbaarheidstijden altijd bellen, echter is er dan een kans dat wij helaas uw taxirit niet kunnen uitvoeren omdat wij volgeboekt zitten.
Dat kan zeker, klik hier voor meer informatie.
Wachten op het vliegveld, en vooral op Schiphol, is erg door de drukte erg lastig geworden. Hierdoor komt het voor dat wij op een andere plek staan, of een rondje moeten rijden. Om de lijn tussen u en onze chauffeur zo kort mogelijk te houden neemt de chauffeur die u komt ophalen contact met u op om te vertellen waar u de chauffeur precies kunt vinden.
Wij hanteren vaste tarieven voor vervoer van en naar Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Rotterdam Centraal Station. Andere taxiritten worden berekend door de taximeter. Dit gaat op basis van een vast starttarief, een tarief per gereden kilometer (of een gedeelte ervan) en een tarief per minuut (of een gedeelte ervan).
Wilt u aan het einde van de taxirit niet voor een verrassing komen te staan, dan kunt u vooraf een offerte aanvragen.
U kunt uw taxi contant afrekenen, ook kunt u in elke auto pinnen en accepteren wij elke grote Credit- en Debitcard.
Dit is uitsluitend mogelijk voor bedrijven die op regelmatige basis gebruik maken van onze diensten.
Ja, u kunt de chauffeur na afloop van de taxirit om een kwitantie vragen.
Zeker, als u het contactformulier onderaan deze pagina invult en daarin de gegevens van uw taxirit vermeldt zullen wij u zo spoedig mogelijk een nieuwe kwitantie opsturen.
In een normale taxi passen 4 passagiers en in onze minibus passen 7 passagiers.
In een normale taxi passen ongeveer 2 à 3 grote koffers + 2 handbagage koffers en in onze minibus passen ongeveer 10 grote koffers + 8 handbagage koffers.
Wij hebben geen autostoeltjes/zittingverhogers tot onze beschikking, dit omdat er voor vervoer van kinderen in taxi’s gelden de volgende regels:
- Als in taxi’s (blauw nummerbord) geen autostoeltje/zittingverhoger aanwezig is mogen kinderen, die ouder dan 3 jaar zijn, op de achterbank met de autogordel vervoerd worden.
- Kinderen jonger dan 3 jaar mogen “los” op de achterbank vervoerd worden. Op de passagiersstoel voorin mogen alleen kinderen langer dan 1,35 met een gewone gordel vervoerd worden.
Als u naar het vliegveld reist met uw kinderen en heeft u liever dat uw kinderen in een autostoeltje/zittingverhoger zitten, dan kunt u uw eigen autostoeltje/zittingverhoger meenemen, wij slaan deze dan veilig voor u op en nemen deze dan weer mee als we u weer van het vliegveld komen ophalen.
Het kan gebeuren dat wij u later komen ophalen dan de afgesproken tijd. Meestal zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mochten wij 5 minuten na de afgesproken tijd nog niet aanwezig zijn en u niet op de hoogte hebben gesteld van onze vertraging adviseren wij u om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.
Dat is geen probleem. Wanneer u tot 1 uur voor de afgesproken ophaaltijd uw taxi annuleert zullen wij hiervoor niets in rekening brengen, wanneer u tussen 1 uur en 30 minuten voor de afgesproken ophaaltijd uw taxi annuleert zullen wij hiervoor 25% van de ritprijs in rekening brengen, wanneer u binnen 30 minuten voor de afgesproken ophaaltijd uw taxi annuleert en in geval van een “noshow” zullen wij u 100% van de ritprijs in rekening brengen.
Annuleringen tot 2 uur van te voren kunnen zowel per e-mail als telefonisch doorgegeven worden, annuleringen na 2 uur van te voren kunnen uitsluitend telefonisch doorgegeven worden.
Dat kan kloppen. Helaas zijn wij af en toe genoodzaakt om gebruik te maken van onderaannemers, wij staan voor een hoge kwaliteit van taxivervoer en wij verwachten dit uiteraard ook van onze onderaannemers. Het is voor ons alleen vrij lastig om iedere keer dat wij een onderaannemer moeten inschakelen dit aan u te moeten melden, wij hopen uw begrip hiervoor.
Tenzij anders afgesproken wachten wij op Schiphol bij de vertrekhallen ter hoogte van vertrekhal 1 deur F/G op de tweede rijstrook.
Op Rotterdam The Hague Airport wachten wij bij de K+R strook, deze bevindt zich circa 100 meter rechts van de uitgang van de terminal.
Op Rotterdam Centraal Station wachten wij bij de K+R strook bij de uitgang van het station ter hoogte van spoor 15.
Dat kan, hiervoor rekenen wij wel een toeslag van € 5,00 + parkeerkosten.
Wij houden de actuele aankomsttijd van uw vlucht in de gate en passen, waar nodig, onze aanrijdtijd hierop aan om onze tijd zo efficiënt mogelijk te benutten en u zo kort mogelijk op ons hoeft te wachten.
Wij houden de actuele aankomsttijd van uw vlucht in de gate, mocht uw vlucht vertraagd zijn dan passen wij onze aanrijdtijd hierop aan. Het kan in uitzonderlijke gevallen gebeuren dat wij niet meer in staat zijn om u op te halen, wij proberen dan eerst een onderaannemer in te schakelen, mocht echter niets meer lukken dan zijn wij genoodzaakt om de taxi te annuleren en zullen wij in overleg u gedeeltelijk tegemoet komen voor eventueel extra gemaakte kosten.
Meestal als u aangekomen bent heeft de chauffeur die u komt ophalen al contact met u opgenomen. Echter kan het gebeuren dat wij een rondje moeten rijden omdat wij geen parkeerplek kunnen vinden of omdat wij door parkeerbeheer zijn weggestuurd, in beide gevallen duurt het nooit langer dan 5 minuten voor de chauffeur weer terug is. Mocht de chauffeur geen contact met u hebben opgenomen en u niet zeker weet waar de chauffeur u komt ophalen, dan is het slim om ons even te bellen.
Het nachttarief is een toeslag van € 5,00, deze geldt wanneer wij u gebruik maakt van onze vliegveld service tussen 0.00 en 6.00 uur.
Wanneer u gebruik maakt van onze vliegveld service en u verzoekt ons om mensen op meerdere adressen op te halen, dan geldt, wanneer het adres in dezelfde prijscategorie valt, bij een normale taxi een toeslag van € 2,00 en bij onze minibus een toeslag van € 2,50 per extra adres.
Bagage meenemen is en blijft gratis, eveneens het inladen van de bagage is gratis. Echter wanneer u ons verzoekt de bagage voor u vanaf een bepaalde verdieping in uw huis naar beneden of naar boven te tillen dan rekenen wij een toeslag van € 1,00 per koffer per verdieping.
B-tax verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Het uitvoeren van onze dienstverlening.
– Contact met u te kunnen opnemen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren.
Klik hier voor onze hele privacyverklaring.
B-tax heeft het recht om uw persoonsgegevens te verwerken omdat wij ons kunnen baseren op de volgende wettelijke grondslagen:
– Toestemming van de betrokken persoon.
– De gegevensverwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst.
Klik hier voor onze hele privacyverklaring.
B-tax verwerkt persoonsgegevens over u wanneer u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Klik hier voor onze privacyverklaring.
Hieronder een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
– voor- en achternaam,
– aanspreektitel,
– adresgegevens,
– telefoonnummer,
– e-mailadres,
– voorkeuren voor specifieke diensten.
Wij verwerken geen gegevens van kinderen jonger dan 16 jaar, tenzij hiervoor toestemming is gegeven door een persoon die de ouderlijke verantwoordelijkheid van het kind draagt. Klik hier voor onze hele privacyverklaring.
B-tax verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Het uitvoeren van onze dienstverlening.
– Contact met u te kunnen opnemen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren.
In sommige gevallen moeten wij onze werkzaamheden uitbesteden aan derden. Als deze derden persoonsgegevens in opdracht van ons verwerken doen wij dit uitsluitend met partijen die zorgvuldig en in overeenstemming met de AVG met uw persoonsgegevens omgaan. B-tax blijft verantwoordelijk voor deze verwerking.
B-tax verkoopt uw persoonsgegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze dienstverlening of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
Klik hier voor onze hele privacyverklaring.
Klik hier voor onze hele privacyverklaring.
Als u vragen of klachten heeft omtrent onze privacyverklaring, kunt u op de volgende manieren contact met ons opnemen:
– telefonisch: 070-5119300;
– per e-mail: info@btax.nl
– via bezoek op ons kantoor aan de Maalsteenkreek 11 te Wassenaar (uitsluitend op afspraak).
Wij zullen uw klachten vertrouwelijk behandelen.
Tevens heeft u de mogelijkheid om, wanneer u vindt dat wij uw klacht niet naar tevredenheid hebben afgehandeld, een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wij zijn op feestdagen geopend. Wij zijn alleen gesloten op 1 januari. Wel hanteren wij op feestdagen aangepaste bereikbaarheidstijden.
Wij hebben op dit moment 2 normale taxi’s en 1 minibus.v
Contactformulier:
CONTACT
070 511 93 00
info@btax.nl
Maalsteenkreek 11, Wassenaar
OPENINGSTIJDEN
Wij voeren uitsluitend taxiritten uit op reservering:
Maandag t/m zondag 6.00 – 24.00 uur
(buiten deze tijden op aanvraag)
BEREIKBAARHEID
Maandag – vrijdag 8.00 – 20.00 uur
Zaterdag – zondag 9.00 – 17.00 uur
Feestdagen 10.00 – 16.00 uur